Aldi

For et halvt års tid siden købte jeg mig en ny telefon. Jeg var frisk på at prøve noget alternativt, så efter at have læst en anmeldelse af Medions X4701 besluttede jeg mig for at se hvad den kunne byde på. 1500 for en telefon med de specifikationer var ikke alverden, så jeg tog et smut i Aldi. Jeg skal skynde mig at sige at telefonen overordnet set ikke har været en decideret skuffelse, selvom der nogle steder kunne være tænkt mere over detaljerne. Jeg vil undlade at gå i detaljer, men skal man komme med kritikpunkter, må de gå på GPS-modtagerens (manglende) følsomhed, et uheldigt design af forsiden, samt kameraet billedkvalitet.

Nu til sagen: Efter omkring 5 måneders brug opstod der problemer med at lade telefonen. Der var ikke ordentlig forbindelse i stikket, så det var nødvendigt at placere telefonen med vægt på stikket/ledningen for at der kunne komme strøm på batteriet. I starten var det til at leve med, men irritationen voksede og blev til sidst for meget. Telefonen blev afleveret i samme butik som den blev købt i, ved kassen, hvor andre kunder så kunne vente på at jeg fik udfyldt min reklamationsblanket. Jeg valgte at indlevere den originale lader og medfølgende kabel, så det var til at se at der også i kombination med dette var problemer. Jeg fik i samme ombæring at vide, at der nok ville gå “ca. 3 uger” før den kom tilbage fra reparation. Med grundig erfaring inden for området for reklamationer, kom dette ikke bag på mig, og jeg ventede derfor troligt i tre uger. Herpå henvendte jeg mig igen, blot for at få at vide, at telefonen ikke var kommet endnu, men “måske” ville komme i løbet af nogle dage. 8 dage senere (23/5) troppede jeg op igen, da jeg endnu ikke var blevet kontaktet. Igen lød meldingen, at der ikke var dukket noget op fra værkstedet. Jeg aftalte at jeg skulle ringes op mandag af butikken, når de havde forhørt sig med centrallageret omkring status på telefonen. Det blev mandag, og klokken havde rundet 16, inden jeg selv greb erstatningsknoglen og kontaktede Aldis hovedkontor for at høre om de kunne give mig en statusmelding. Jeg fik herfra at vide, at jeg ville blive ringet op tirsdag, dagen efter, når de havde talt med Medions værksted i Tyskland. Tirsdag ringede Aldi rent faktisk, men kun for at kunne fortælle, at de ikke havde fået tilbagemelding fra værkstedet endnu. I øvrigt fik jeg oplyst, at butikken først havde sendt telefonen af sted 7 dage efter at den var blevet indleveret, og at værkstedet først havde modtaget den endnu 4 dage senere. Godt så. Jeg accepterede at vente til onsdag med en endelig afklaring. Denne kom, og gik på at telefonen ville blive afsendt fra værkstedet samme dag. Pudsigt! Jeg fik dog pakkenummeret, så jeg selv kunne følge pakken, som ville blive adresseret til mig, og altså ikke butikken. Det var så ikke ligefrem et ilbud, de havde betroet opgaven – telefonen blev modtaget 2/6, hvilket giver en samlet reparationstid på 5½ uge. Så skulle alt jo være i skønnest orden. Det var det da også, sådan nogenlunde. Telefonen havde fået skiftet indmad er dermed reelt som ny. At de så ikke havde formået at samle telefonen helt optimalt, med flugtende kanter osv., nå ja, det var vel til at leve med.

Konklusionen må derfor være, at man godt kan købe elektronik i Aldi, men bed til at det ikke kommer til at fejle noget!

Skriv et svar